سایت ایزوگام گلبام محلات

واجد شرایط

حرفه ای های بازار ایزوگام

24/8

فروش و ارتباط مشتری

ایزو 9001

دارنده تمامی استانداردهای جهانی

بازار ایزوگام در دوران پسا کرونا

    آخرین مقالات

    وضعیت بازار ایزوگام در دوران پسا کرونا

    با سلام و احترام در این مقاله می‌خواهیم اوضاع بازار ایزوگام در دوران پسا کرونا در ایران و جهان را بررسی کنیم و مشکلات موجود را زیر ذره بین برده و مشکلات صادرات ایزوگام را تشریح نموده ایم، در انتها راهکار های مطالعاتی و عملیاتی برای توسعه کارخانه های ایزوگام ارائه داده ایم، پس همراه ما باشید تا اخبار بروز ایزوگام را داشته باشید.

    ایزوگام صادراتی شرق آوازه
    ایزوگام صادراتی شرق آوازه از محصولات گلبام محلات

    بازار ایزوگام در ایران

    شروع شدت پاندمی کرونا از بهمن‌ماه سال 98 در ایران، باعث تعطیلی بسیار از صنایع و کارخانه‌ها ایزوگام را به‌صورت نیمه تعطیل و نیمه فعال درآورد. بسیاری از کارخانه‌های نوپا ایزوگام که می‌خواستند در بازار رقابت کنند، نیروهای خود را تعدیل کردند و کارخانه‌ها رو به فروش رسانند و سرمایه اولیه خود را به بازارهای مالی همچون بورس اوراق بهادار و سکه آوردند که با رشد ناگهانی و تورمی بورس دیگر کارخانه‌دارها نیز هیجانی شدند بعد که حباب رشد بورس ترکید کلی سرمایه از دست دادند.

    بعد فروش کارخانه‌ها، مواد اولیه همچون قیر پالایشگاهی وارد فضای بورس گردید. اقدام دولت برای مهار تورم و قطع دست دلال در حوزه انرژی بود که این کار باعث رشد ناگهانی مواد اولیه تولید ایزوگام و در پی آن باعث رشد و گران شدن قیمت محصولاتی همچون ایزوگام شد. این اقدام دولتی خنجری بر پیکره صنعت عایق های رطوبتی و ایزوگام بود که بازاری انحصاری و در پی آن کم‌فروشی کارخانه‌ها تولیدی و گران شدن محصولات و کم یاب شدن در بازار ایزوگام شد. پروژه‌های بزرگ تأسیساتی بزرگ‌ترین ضربه این اقدام دولت را متحمل شدند چراکه قرارداد با کارفرما جهت ساخت‌وساز با قیمت‌های قبل از افزایش بوده است. در لایه‌های بعدی کارخانه‌دارها دچار رکود درفروش و سردرگمی مشتریان برای خرید ایزوگام منجر شد تا بازار در حالت بلاتکلیفی و سکون باشد؛ که در این مرحله بسیاری از کارخانه به دلیل عدم تولید و عدم سفارش ایزوگام رو به تعطیلی کشیده شدند که نتیجه آن تعدیل مجدد نیرو در این حوزه و فصلی شدن تولید کارخانه‌ها را در پی داشت.

    قیر بشکه ای گلبام محلات
    قیر بشکه ای گلبام محلات

    تیر دوم که بحرانی بزرگ برای شرکت‌های صنعتی در ایران بود، قطعی ناگهانی برق به دلیل ورود ماینرهای قاچاق جهت استخراج ارز دیجیتال و ارزانی انرژی الکتریکی در ایران است، این امر راه ورود ماینرهای پرمصرف واستوک و دست‌دوم و غیراستاندارد را به شبکه برق ایران وارد نمود. ورود قاچاق ماینرها و ایجاد مزرعه یا فارم ارز دیجیتال در کشور بارها از سمت سازمان‌ها و وزارت نیرو و صمت غیرقانونی خوانده شد؛ اما سود فراوان برای صاحبین فارم های ارز دیجیتال قطعی برق صنایع و ملت برایشان می چربید، دولت برای مهار این کار دو اقدام فوری را در برنامه خود داشت:

    • قطعی برق بر اساس برنامه روزانه و اعلام از طریق رسانه‌های مردمی و فضای مجازی
    • تشویق مردم و درنظر گرفتن جایزه برای اعلام مکان‌هایی که فارم ارز دیجیتال راه‌اندازی کرده بودند.

    قطعی برق نه‌تنها به صنایع صدمات جبران‌ناپذیری وارد کرد، بلکه شبکه زیرساخت ارتباطی و مخابراتی را در گرم‌ترین روزهای سال مردم را دچار سرگردانی کرده بود. بانک‌ها و مؤسسات مالی ساعت‌های کاری خود را تغییر دادند که برای مشتریان در حوزه ایزوگام برای خرید و پاس کردن چک ها در موعد مقرر از مشکلات مهم در امر خرید ایزوگام بود. چراکه ارتباط اپراتورها و شبکه مخابرات دچار اختلالات فراوانی شده بود و ارتباط مشتری با واحدهای فروش ایزوگامی نقصان داشت.

    بیمارستان‌ها نیز به دلیل نداشتن برق اضطراری مناسب و کافی در حساس‌ترین ماه سال و وجود کرونا بسیار آسیب دیدند. ارائه لیست پیک مصرف برق و اعلام ستاد مبارزه با کرونا کشور برای سید بندی و بخش‌بندی صنایع جهت ادامه فعالیت در زمان بحران کرونا از مهم‌ترین تصمیماتی بود که اثر مستقیم به فروش ایزوگام در آن زمان گذاشت.

    خسارت ماینرها به ایزوگام
    خسارت ماینرها به ایزوگام

    از دیگر اقداماتی که وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا کشور برای مهار کرونا و کاهش فوتی های هم‌وطنان انجام داد ارائه طرح محدودیت ترافیکی و جاده‌ای که مجری آن فرمانداری و شهرداری شهرها شدند و پلیس راهور و تجهیزات این سازمان جهت کنترل و مدیریت ناظر این طرح بودند ه چالش‌های بزرگی را در عین مهم بودن و اثرگذار بودن طرح داشت، چراکه مشتریان بسیاری هنوز بار ایزوگام و محصولات خود را دریافت نکرده بودند، بسیاری از کامیون‌هایی که از کارخانه‌ها ایزوگام بارگیری شده بودند در بین مسیر توسط پلیس برگشت داده شدند، این کار باعث شد که شرکت‌های پروژه‌ای برای اتمام پروژه و تسویه‌حساب با کارفرمایان خود دچار مشکل شوند و یا جهت تهیه کالا و محصول ایزوگام در شهرهای نزدیک خود اقدام کنند که هزینه چند برابری را متحمل شدند و کیفیت ایزوگام منطقه دلیجان را دریافت نکردند و بسیاری آن‌ها از سوی نهاد های نظارتی به دلیل استفاده از محصولات کم کیفیت جریمه نقدی سنگین شدند یا پروانه ساخت آن‌ها باطل گردید.

    از دیگر بحران‌ها برای شرکت‌های محصول فیزیکی محور خصوصاً ایزوگام، اعتصابات سراسری رانندگان در پی گران شدن و افزایش نرخ سوخت گازوئیل بود، این اقدام باعث شد بار ایزوگام در موعد مقرر به دست مشتری نهایی نرسد و آشفتگی زیاد و به‌اصطلاح بازار سیاه فروش ایزوگام به وجود آید. کمیاب شدن محصولات از سوی دیگر در تمام نقاط ایران خصوصاً بازار ایزوگام تهران، باعث گرانی سرسام‌آوری بود که مردم و حتی تاجران و بازرگانانی که اقدام به صادرات ایزوگام می‌کردند و منطقه گمرک و کشتی‌هایی که برای حمل ایزوگام به کشور مقصد برنامه‌ریزی کرده بودند باعث شد این عزیزان ضررهای بالای متحمل بشوند و طبق قول و قراردادی که با واردکننده در کشور مقصد داشتند باعث شد جریمه‌هایی بالای بیست درصد متحمل شوند.

    اعتصاب سراسری رانندگان ایزوگام
    اعتصاب سراسری رانندگان ایزوگام

     این ریسک‌های عملیاتی ضربه بزرگی به صنعت ایزوگام زد که باعث شد مشتری خارجی مقداری به بازار ایران بی‌اعتماد گردد دنبال بازارهای جایگزین گردد. مدیران فروش کارخانه ایزوگام برای رفع این مشکل و ارائه پلن، در حوزه لجستیک راه‌آهن را پیشنهاد دادند که مشکلات دیگری همچون ازایش نرخ کرایه حمل ایزوگام، محدودیت در ایستگاه مبدأ و مقصد، محدودیت‌های زمانی بارگیری در ایستگاه‌های قطار یکی دیگر از مشکلات حوزه ایزوگام بود و این استراتژی به شکست مواجه شد چراکه درفروش داخلی در شهر مقصد مجدد به کامیون جهت بارگیری نیاز بود که مجدد افزایش هزینه‌ها را برای مشتری نهایی در پی داشت. پس راه‌آهن به‌عنوان انتخاب سوم به بعد برای کارخانه‌داران ایزوگام انتخاب می‌شود چراکه بسیاری از مشکلات و محدودیت‌ها رفع نگردیده است.

    حمل ایزوگام و صادرات ایزوگام با قطار
    حمل ایزوگام و صادرات ایزوگام با قطار

    بازار ایزوگام در جهان

    در دوران پاندمی کرونا با توجه به مشکلات مطرح‌شده در ایران در کشورهای درحال‌توسعه نیز چنین مشکلاتی وجود داشت. پس از تکرار مکررات پرهیز می‌کنیم.

    توافق آب و هوایی پاریس

    در تاریخ 12 دسامبر 2015 در پاریس، قراردادی برای مقابله با تغییرات اقلیمی و باز شدن گره‌ها برای اقدامات علیه تغییر اقلیم و همچنین سرمایه‌گذاری در جهت اقتصادی کم‌کربن، مقاوم، انعطاف‌پذیر و پایدار توسط 195 کشور موردتوافق قرار گرفت. هدف اصلی این توافق جهانی جلوگیری از افزایش دمای کره زمین در این قرن زیر 2 درجه سانتی گراد و همچنین ایجاد تلاش برای محدود کردن دما به افزایش آن به زیر 1.5 درجه سانتی گراد نسبت به سطح آن قبل از صنعتی شدن است. هدف بلندمدت توافق پاریس این است که دمای کره زمین تا پایان قرن به‌جای دو درجه، 1.5 درجه سانتی‌گراد افزایش یابد.

    کشورهای جهان در نشست پاریس پذیرفتند که برای دستیابی به هدف بلندمدت پیمان پاریس، هر پنج سال هدف‌های مربوط به کاهش حجم آلایندگی صنایع خود را بازنگری و اصلاح کنند. بیش از 180 کشور جهان هدف‌های نخستین دوره کاهش آلایندگی خود را که باید تا سال 2020 محقق می‌شد، ارائه کرده‌اند. درحالی‌که انتظار می‌رود تنها کشورهای توسعه‌یافته، میزان آلایندگی خود را به‌گونه‌ای چشمگیر کاهش دهند، کشورهای درحال‌توسعه نیز تشویق شده‌اند تا متناسب با افزایش توانمندی‌هایشان، به‌تدریج برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدام کنند. کشورهای درحال‌توسعه تا زمانی که به آن درجه از توانمندی برسند، تنها باید مراقبت کنند که هم‌زمان با رشد اقتصادی، انتشار گازهای گلخانه‌ای را افزایش ندهند.

    با توجه به این موضوع که هدف‌های اولیه‌ای که فعلاً تعیین‌شده، آن‌قدر نیست که به دستیابی به هدف‌های بلندمدت کمک کند، بنابراین، توافق پاریس از دولت‌ها می‌خواهد که در آینده، هدف‌های کنونی را بازنگری و در صورت امکان، آن‌ها را «به‌روزرسانی» کنند.

    توافق آب و هوایی پاریس

    پیشنهاد تحقیق و توسعه ایزوگام

    مهم‌ترین مشکل آینده کشورهای درحال‌توسعه، بحران انرژی و زیست‌محیطی است که از ریسک‌های قابل پیش‌بینی هست و مدیران صنایع ایزوگام باید دنبال سوخت‌های جایگزین مانند احداث نیروگاه‌های خورشیدی و جایگزین سوخت فعلی باشند.

    با توجه به حرکت شرکت‌های توسعه‌یافته به سمت فنّاوری نسل پنجم که نسل انرژی‌های پاک می‌باشند کارخانه‌ها ایزوگام علاوه بر اتوماتیک سازی خطوط تولید و بارگیری، باید دنبال سوخت‌های پاک باشند. با توجه به پیک مصرف و قطعی برق صنایع، شرکت‌های سیمانی و فولادی احداث نیروگاه‌های گازی را به‌عنوان نیروگاه پشتیبان در جهت تولید مستمر محصولات خود هستند. البته هزینه‌های گزاف برای تولید و تبدیل گاز به برق برای کارخانه‌ها ایزوگامی صرفه اقتصادی ندارد. بهترین جایگزین استفاده از سلول‌های خورشیدی و سیستم سولار برای تولید انرژی پاک هست که نه‌تنها آلودگی ندارد بلکه هزینه‌ها را مدت کوتاهی جبران می‌کند و باعث صرفه اقتصادی و بودجه‌بندی در بخش‌های دیگری همچون تبلیغات ایزوگام و بحث سئو و طراحی سایت می‌شود.

    انرژی خورشیدی برای کارخانه ایزوگام
    انرژی خورشیدی برای کارخانه ایزوگام

    مقالات مرتبط

    روش نصب بهترین ایزوگام پشت‌بام
    روش های نصب بهترین ایزوگام پشت بام و سقف به همراه نکات و اصول نصب ایزوگام پشت بام در این مطلب است. ایزوگام گلبام ...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    9 + دوازده =

    golbam mahalat site

    شرکت ایزوگام گلبام محلات دارنده نشان های استاندارد جهانی و بین المللی در حوزه ی عایق های رطوبتی و ایزوگام، از شرکت های پیشگام در تولید و فروش ایزوگام با کیفیت

    اطلاعات تماس